Що буває, коли закінчується реєстрація домену?
07.01.2013Розробка сайту інтернет магазину
10.07.2015Правила хорошого сайту
1. Зміст
Сайт повинен містити інформацію. Напевно, ви вже багато разів читали про це? Тоді, прочитайте ще раз і вдумайтеся – сайт повинен містити ІНФОРМАЦІЮ.
Саме через неї користувачі прагнуть в Інтернет. Чим більше конкретної інформації, тим легше зібрати велику аудиторію його відвідувачів.
Хороший приклад такого підходу – це інформаційні ресурси, що містять велику кількість матеріалів певної тематики, і мають власне доменне ім’я (відповідає вмісту в ньому інформацією), створені фірмами окремо від своїх корпоративних сайтів і доменних імен. І вже рекламою і конкретними посиланнями з нього що привертають користувачів на свій “діловий” сайт.
2. Оформлення
Хоча, є приказка, що по одягу зустрічають, я зробив цей пункт другим після інформації.
Але це зовсім не означає, що оформлення сайту менш важливо.
Перше, з чого починають оцінку сайту, це його зовнішній вигляд, а вже потім роблять висновки, вивчаючи вміст. Історія іміджевої реклами вже існує близько 200 років (не у нас, звичайно), а це багато що означає.
Сайт – обличчя фірми в Інтернет, і за якістю оформлення будуть судити про вас.
Крім акуратного виконання, існує ще безліч правил, які необхідно враховувати. Є технічні тонкощі, наприклад – вага (розмір) графічних файлів, виправданість застосування деяких технологій. А є більш приховані: естетична цінність, креатив, правильність і сумісність колірного балансу, грамотність пропорцій і перспектив за обсягом і освітленню.
Плюс, трохи психології – правильне асоціативне сприйняття графічного оформлення, відповідно до тематики сайту і колірного рішення. Часто, це питання має більше значення, ніж здається на перший погляд.
3. Структура і зручність навігації
Якщо цінність інформації можна порівняти з діамантом, дизайн – з його оправою (хоча, іноді, діаманти є тільки частиною прикраси), то структуру і навігацію можна порівняти з огранюванням каменю (правда, при ограновуванні, камінь втрачає у вазі). Хороший сайт ретельно продуманий.
Користувач повинен легко розуміти структуру сайту по його меню, а інструменти навігації сайту повинні бути зрозумілі. Добре, коли навігація враховує не тільки розділи сайту, але і зручність роботи з кожною його сторінкою. Хороший сайт не повинен мати “порожніх” сторінок з повідомленнями про що ведуться роботах по наповненню.
4. Граматика і стиль в тексті
Помилки, друкарські помилки і погана літературна стилістика в тексті – неприпустимі на сайті.
Не дотримання правил верстки тексту, підбору шрифтів і їх розміру – також знижують його оцінку користувачем.
5. Оновлення і поповнення вмісту
Щоб користувачі постійно поверталися до вас, сайт повинен бути “живим”.
Оновлення застарілої інформації і поповнення новою повинно проводитися регулярно. Дуже добре, коли це доручено конкретній людині або колективу. Часто, це призводить до регулярних витрат – оплата кваліфікованого фахівця (web майстри) або регулярні платежі за “підтримку” сайту (у нас ця проблема вирішена засобами розробленими нами програмами).
6. Якісне програмування
Світ різноманітний. І Інтернет теж. Існують різні броузери і безліч їх версій, у користувачів різні розміри моніторів і різний дозвіл екранів, є різні кодування тексту і різні шрифти. Але все це не повинно бути перешкодою між користувачем і вашим сайтом.
Хороший сайт не повинен містити зайвий код, а програмні рішення повинні працювати без помилок.
7. Інтерактивність
Інтернет дозволяє вести спілкування в обох напрямках.
Користувач завжди може звернутися з проханням або питанням, якщо є адреси електронної пошти. А своєчасна відповідь залишить хороше враження про сайт і його власників. Різні програмні рішення на вашому сайті, можуть ще більше сприяти підвищенню інтерактивності.
8. Правильна індексація і промоушн
Більшість користувачів знаходять необхідну інформацію в пошукових системах і каталогах посилань.
Хороший сайт повинен містити необхідні ключові слова і опис для пошукових систем, з урахуванням ефективного відгуку на запит користувача. А проведена рекламна компанія не повинна використовувати “спам”.
9. Акуратне відношення до реклами на сайті
Я вже говорив, що розміщення банерів рекламних систем на корпоративному сайті – це як рекламні наклейки з машин таксі на 600 мерседесі. Особливо небезпечно вносити їх у дизайн сторінок.
У рекламній системі можуть крутитися різні банери, як за зовнішнім виглядом, так і за змістом.
Може виникнути безглузда ситуація, якщо поряд з вашим логотипом виявиться реклама конкурента або сайту вольного “змісту”. У мене на пам’яті приклад, коли наші клієнти показали кольорову роздруківку (спеціально роздрукували на пам’ять) із сайту їхнього конкурента. Місце під банер було вставлене в дизайн сторінки й назва фірми було доповнено фразою: “тут завжди хороші дівчатка”.
А колірне рішення банера повністю співпадало з оформленням сайту.
10. Авторські права
Сайт, що використовує чужі матеріали і дизайн, не викликає схвалення. Завжди погоджуйте з авторами своє бажання розмістити у себе на сайті вподобаний матеріал.
Зазвичай, не буває заперечень, якщо вказується джерело, автор і проставлено посилання не його ресурс.
Але, в будь-якому випадку, запитуйте дозвіл на використання і пам’ятайте, що існує закон про авторські права.
Правда, я вже втомився боротися з цією ситуацією. Мої карикатури бродять по всьому Рунету, їх навіть підписують чужим доменним ім’ям.
Існують досить відомі сайти, які використовують чужі роботи, без згадувань їхніх авторів, створюючи собі гарну популярність.
Коли з’явитися час, обов’язково займуся цим питанням.
11. Розміщення в Інтернет
Розміщення сайту – також дуже важливе питання.
Корпоративний сайт або інформаційний ресурс, який не має свого доменного імені, не може викликати поваги. Розміщення сайту на безкоштовних серверах – привід задуматися про серйозність компанії.
Ще одна тонкість – це пропускна здатність каналу у хост-провайдера і його віддаленість від потенційної аудиторії (наприклад, якщо сервер фізично знаходиться в США). Все це виливається в швидкість завантаження вашого сайту.
Також, не маловажний питання – зручність і способи спілкування зі службою технічної підтримки.
І, звичайно, список послуг і можливостей (бази даних, активні сторінки і т.п.), кількість надаваного місця й ціна.